L'escoleta de Mafalda és
un centre infantil i de psicopràxis motriu, per tant el seu objectiu
principal i en el qual es basa el seu procés
d'ensenyament-aprenentatge és en la llibertat de moviment i la
psicomotricitat.
Per això, la meva
observació és una sessió de psicomotricitat amb el grup de “Les
abelles”, d'infants entre 2 i 3 anys d'edat, on vaig observar
l'activitat i el joc lliure que duia a terme una nena d'aquesta
classe.
Els nens entren a la sala
de psicomotricitat i es senten a terra fent una rotllana.
Seguidament, es posen els seus calcetins, repassen el que poden fer i
les normes que s’han de respectar durant la sessió.
Una nena es col·loca en
filera, de la mateixa manera que els seus companys, comença a
córrer, tomba una de les peces de la torre i es dirigeix cap a les
cordes que hi ha enganxades a les espatlleres. Comença a estirar-les
i a la mateixa vegada es tira damunt d’un matalàs, repeteix
l’acció durant cinc cops més.
Camina per dins la sala,
es mira al mirall i desprès es posa dintre de la piscina de bolles.
Surt de la piscina, es
dirigeix on hi ha les peces de construcció i es disposa a passar per
dintre de l’arc, a continuació s’asseu damunt de les peces
mentre conversa amb una companya. També observa el que fan els seus
companys, de sobte s’aixeca i salta damunt d’un matalàs.
Mentre parla amb una
companya la nina agafa una de les peces i per davall d’aquesta les
dues es donen la mà. A continuació, estira a la seva companya fins
que hi passa per sota.
Es segueixen estirant per
tota la sala, ara es disposa a estirar de dues companyes alhora.
Després es la nina qui es tira a terra i les dues companyes qui
l’arrosseguen per la sala.
La nina s’aixeca del
terra i s’acosta a la professora perquè li posi li col·loqui la
pinseta al cabell. Desprès va corrent fins la caseta de fusta i hi
puja. Seguidament, passa de genolls per la passarel·la baixa les
cames i agafada amb les mans es balanceja pujant i baixant un peu
damunt la passarel·la. Ara s’estira damunt d’aquesta mentre
conversa amb una company.
Baixa l’escala de cul i
es posa davall la caseta amb tres companyes més. De seguida surt de
la caseta i des de fora conversa amb les nines de dintre. S’aixeca
i estira un matalàs, agafa tres coixins els porta davall de la
caseta i repeteix la mateixa acció en dos coixins més. Desprès
s’introdueix davall la caseta i s’asseu a sobre dels coixins.
La nena surt de sota la
caseta i amb un company fan com si lluitessin. Agafa una tela groga i
li demana a la mestra que li posi en forma de capa. Es passeja per la
sala i es mira al mirall.
Mentre ella va passejant
els companys l’estiren de la capa i es senten sobre la capa d’
ella, la nina també s’estira la capa cap a ella fins que la treu
de davall del seu company. Desprès es treu la capa, comença a
recollir les teles i les posa dintre de la capsa.
En acabar de posar les
teles a la capsa s’estira damunt un matalàs i tanca els ulls,
desprès s’aixeca i es dirigeix on hi ha un grupet de companys i
participa en la conversació dels seus companys.
La mestra diu que es
l’hora de recollir, la nina torna a recollir les teles que queden
per la sala i la posa dins la capsa.
Finalment, tornen a
posar-se en rotllana i conten el que han fet duran la sessió. La
nena diu que ha jugat amb dos companys a tirar-se un damunt l’altre
i també a súper herois.
No hay comentarios:
Publicar un comentario