1.-PODER ANAR A BEURE AIGÜA
Aquesta ha estat del llistat d’experiències la més m’ha
cridat l’atenció, ja que estem acostumats que siguin els grans que els
ofereixin l’aigua als infants perquè beguin.
Trobo que és molt interessant tenir un espai on els
infants de manera autònoma puguin anar a beure aigua, d’aquesta manera es
fomenta l’autonomia d’aquests, aprenen a tenir cura de les coses, satisfan la
seva necessitat on l’adult els hi transmet confiança.
A més amb aquesta pràctica podem observar un aprenentatge
constructivista, ja que per una banda és el docent l’encarregat de preparar l’espai
per donar resposta a la necessitat que té l’infant, i per l’altra, ens mostra
uns nens capaços de construir el seu propi aprenentatge per poder beure.
2.-TREBALL EN EQUIP
Penso que tant a les escoles com a les escoletes hi ha
que fomentar el treball en equip, ja que als nens i sobretot amb aquestes edats
els hi costa compartir les coses amb els seus companys, per això és molt
important que es creïn activitats o tasques on els nens tinguin que col·laborar
amb la resta.
Amb aquestes fotografies que ens mostra l’experiència, he
arribat a la conclusió que molts de cops quan dos nins es barallen per un
objecte arribem els adults l’agafem i el donem a un o l’altre, hauríem de fer
reflexionar als infants que amb aquest objecte poden gaudir els dos treballant
en equip.
3.- DESCOBRINT LA CARABASSA
Aquesta experiència hem recorda al que visc dia a dia a l’aula
dels nadons on estic realitzant les meves pràctiques. Ja que al llarg d’aquests
mesos he pogut observar com els infants
passen de gatejar a començar a fer les seves primeres passes sense l’ajuda
de l’adult o comencen a desplaçar-se per la classe arrossegant-se.
De la mateixa manera que ens transmet l’Eva, jo quan puc
observar un avenç d’aquets infants gaudeixo molt, a més sento una satisfacció
molt gran.
He de dir que hem sento privilegiada de poder observar i
compartir amb aquests infants els seus “triomfs”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario